팝 송

Joan Baez [Big Hits (91)] - Poor Wayfaring Stranger

black silk 2017. 4. 19. 06:30

 

 

 

이제는 Oldies But Goodies 이고 Vintage music 으로 치부되긴 하나 우리 세대에서는 고향 같은 팝송으로 인기를 끌었던

이전 페이지에 이어 Joan Baez의 노래들을 올릴까 합니다.

 

 

 

 

 

Joan Baez [Big Hits (91)] - 04 Poor Wayfaring Stranger

 

 

 

Poor Way Faring Stranger
- Joan Baez -


I am a poor wayfaring stranger
Traveling through this world of woe
Yet there's no sickness, no toil or danger
In that bright world to which I go


I'm going there to see my father
I'm going there no more to roam
I'm only going over to Jordan
I'm only going over home
Yes, Lord


I know dark clouds will gather around me
I know my way is rough and steep
Yet beauteous fields lie just before me
Where God's redeemed their vigils keep


I'm going there to see my mother
She said she'd meet me when I come
I'm only going over to Jordan
I'm only going over to home
Goin' home now
Oh, somebody show me the way home


먼길을 떠도는 가련한 방랑자


나는 먼길을 떠도는 가련한 방랑자
고뇌에 찬 이 세상을 여행하네
거긴 병든 아픔도 고된 노동과 위험도 없는
내가 가는 저 밝은 세상
나는 가네 내 아버지께
더 이상 방황 없는 곳

나는 가네 피안의 강건너
평안의 님 계신 집에 돌아가네


내가 사는 어두운 구름속에
내가 가는 거칠고 험준한 길에도
신께서 마음조려 구원코자 하는
바로 내 앞에 펼처진 평안의 곳

내가 가면 언제라도 반겨주는
거기 내 어머니를 보러 가네
내가 피안의 강을 건너기만 하면
지금 바로
낙원의 내집으로 갈수 있네

아 뉘있어 그길을 일러 주시려나요